Es Cubells – Cala Llentrisca

Passejos

Gràcies a la ubicació especial del poble des Cubells, situat a la vora d’un espectacular penya-segat al sud de Sant Josep, aquesta ruta ens regala unes vistes espectaculars al mar, on es pot gaudir de la natura i descobrir platges on no hi ha les aglomeracions típiques de l’estiu. Tot i que és una ruta de dificultat mitjana- alta, no heu de patir. Es tracta d’ una ruta tranquil·la amb alguns punts empinats però no prolongats. Recordeu que heu d’anar ben preparats, no us oblideu de dur calçat esportiu, roba còmoda i aigua.

Mapa de la ruta

Dificultat: mitjana- alta
Distància: 9 km
Temps estimat: 4 hores (anada i tornada)
Recomanacions: portar calçat i roba esportiva i bastanta aigua, ja que és una ruta amb pocs llocs d’ombra. No és recomanada per a persones que tinguin vertigen.

El passeig s’inicia des de la plaça de la preciosa església des Cubells, que cal envoltar per arribar al mirador que es troba a la seva part posterior. Ha arribat el moment de fer una panoràmica. Les vistes fan que valgui la pena. Si mireu una mica més a la vostra dreta, trobareu el monument dedicat a Francesc Palau, el Pare Palau com el recorden as Cubells, que a més d’agrair-li la construcció de l’església, se’l recorda per passar llargues estàncies completament sol a l’illot des Vedrà.

Heu de descendir pel costat esquerre del mirador, on trobareu una escala. Per aquí hi ha la cova de la Font. Després heu de seguir el sender fins a arribar al camí asfaltat i continuar per la urbanització Vista Alegre fins a arribar a la platja de ses Boques. En arribar al desviament de la platja, podreu optar per baixar el sender per arribar a la platja o continuar pel camí asfaltat i veure-la des de dalt. Si realitzeu aquesta ruta un dia de calor, agraireu refrescar-vos-hi a la vora. Si voleu saber més d’aquesta encantadora cala, feu clic aquí.

Continueu pel camí asfaltat, on us seguireu trobant amb unes vistes meravelloses fins a arribar a la platgeta des Niu de s’Àguila, on podreu contemplar quatre esculls que adornen l’horitzó. Conta la llegenda que al més alt dels quatre esculls que sobresurten davant la vora des Niu de s’Àguila,  una au rapinyaire va fer-hi el seu niu, i això va donar nom a la cala. Seguiu el vostre camí fins a la següent meravella, cala Llentrisca.

Després de veure es Niu de s’Àguila, continueu caminant fins a arribar a una bifurcació i seguiu per la dreta fins a un carrer (també al costat dret) on veureu un cartell de ‘’carrer sense sortida’’. Agafeu aquest carrer fins a arribar a l’última casa, on trobareu a la dreta un pendent de terra que acaba en una petita plaça. Després, agafeu el camí boscós que veureu just davant. Ara camineu vorejant la muntanya uns 600 metres per un caminet estret fins a arribar a Cala Llentrisca. Es tracta d’una cala molt amagada envoltada de coníferes on, sens cap dubte, val la pena descansar i banyar-se abans de seguir la ruta. Més informació d’aquesta preciosa cala aquí.

Després d’uns banys i de gaudir de la tranquil·litat d’aquesta platja, continueu la ruta per un caminet contigu al sender pel qual s’arriba a la platja.

És una mica empinat, però no us heu de preocupar, valdrà la pena. Com podeu observar al mapa que us hem preparat, el final d’aquesta pujada serà el camí que ens porta al cap Llentrisca. Hi ha unes vistes al mar Mediterrani que us deixaran fascinats, a més d’una de les sorpreses d’aquesta ruta: l’illot des Vedrà a la nostra dreta. Ara és imprescindible treure la càmera.

És el moment de tornar! Un dels passejos que la vostra retina no oblidarà en molt de temps… Seguiu el sender envoltat de coníferes i natura pura mentre torneu al vostre punt de partida. Durant quasi tot el camí, les vistes són meravelloses.